Universitet nizomi - documents
Nizom.pdf
Nizom
NIZOM
Jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlarini ko‘rib chiqish tartibi to‘g‘risida
(Andijon davlat universitetida)
I. Umumiy qoidalar
- Mazkur Nizom O‘zbekiston Respublikasi “Jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari to‘g‘risida”gi Qonunga (bundan keyin — Qonun) muvofiq ishlab chiqilgan bo‘lib, Zahiriddin Muhammad Bobur nomidagi Andijon davlat universitetida (bundan keyin — Universitet) jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari (bundan keyin — murojaatlar) bilan ishlash tartibini belgilaydi.
- Qonunga muvofiq, O‘zbekiston Respublikasi fuqarolari va xorijiy davlatlar fuqarolari hamda fuqaroligi bo‘lmagan shaxslar Universitetga murojaat qilish huquqiga ega.
- Ushbu Nizom quyidagi murojaatlarga nisbatan tatbiq etiladi:
- fuqarolik-protsessual, jinoiy-protsessual, jinoyat-ijro, iqtisodiy protsessual qonunchilik hamda ma’muriy javobgarlikka oid boshqa normativ-huquqiy hujjatlar bilan ko‘rib chiqish tartibi belgilangan murojaatlarga;
- universitet va uning tarkibiy bo‘linmalari bilan olib boriladigan yozishmalarga.
- Ushbu Nizomda quyidagi asosiy tushunchalar qo‘llaniladi:
- ariza — shaxsning o‘z huquqlari, erkinliklari va qonuniy manfaatlarini amalga oshirishda yordam so‘rab qilgan murojaati;
- taklif — davlat va jamiyat faoliyatini yaxshilash bo‘yicha tavsiyalarni o‘z ichiga olgan murojaat;
- shikoyat — buzilgan huquqlar, erkinliklar va qonuniy manfaatlarni tiklashni talab qiluvchi murojaat;
- anonim murojaat — murojaatchining familiyasi (ismi, otasining ismi), yashash joyi yoki yuridik shaxsning to‘liq nomi va manzili ko‘rsatilmagan yoki yolg‘on ma’lumotlar berilgan hamda imzo (yoki elektron raqamli imzo) bilan tasdiqlanmagan murojaat;
- nusxa murojaat — bir xil mazmunga ega bo‘lgan bir shaxs yoki yuridik shaxs murojaatining nusxasi;
- takroriy murojaat — ilgari berilgan murojaat bo‘yicha qabul qilingan qarorni qayta ko‘rib chiqish yoki unga norozilik bildirilgan murojaat; ilgari yuborilgan murojaat qonunchilikda belgilangan muddatda ko‘rib chiqilmagan taqdirda murojaat qilingan murojaat;
- elektron murojaat — elektron raqamli imzo bilan tasdiqlangan va identifikatsiya qilish imkonini beruvchi elektron hujjat shaklidagi murojaat.
- Murojaatlar og‘zaki, yozma yoki elektron shaklda taqdim etilishi mumkin.
Universitetning “ishonch telefoni” orqali olingan murojaatlar ushbu Nizomga muvofiq og‘zaki murojaatlar sifatida qayd etiladi va ko‘rib chiqiladi.
Universitetning rasmiy veb-sayti yoki rasmiy elektron pochta manzili orqali kelgan murojaatlar elektron shakldagi murojaatlar sifatida ro‘yxatga olinadi va ushbu Nizomga muvofiq ko‘rib chiqiladi.
O‘zbekiston Respublikasining Yagona interaktiv davlat xizmatlari portali orqali yuborilgan murojaatlar ham elektron murojaatlar sifatida ro‘yxatga olinadi va 2012-yil 30-dekabrdagi Vazirlar Mahkamasining 378-son qarori bilan tasdiqlangan Yagona portal nizomi talablarini hisobga olgan holda, ushbu Nizom asosida ko‘rib chiqiladi. - Murojaatlar ariza, taklif va shikoyat shaklida bo‘lishi mumkin.
Jismoniy va yuridik shaxslar murojaatlarni yakka tartibda yoki jamoaviy tarzda taqdim etishlari mumkin. - Murojaatlar davlat tilida yoki boshqa tillarda taqdim etilishi mumkin.
- Jismoniy shaxs murojaatida uning familiyasi (ismi, otasining ismi), yashash manzili va murojaat mazmuni ko‘rsatilgan bo‘lishi kerak.
Yuridik shaxs murojaatida to‘liq nomi, joylashuvi (pochta manzili) va murojaat mazmuni ko‘rsatiladi.
Yozma murojaat murojaatchi jismoniy shaxsning imzosi yoki yuridik shaxs nomidan murojaat qilayotgan rahbar yoki vakolatli shaxsning imzosi bilan tasdiqlanishi lozim. Agar murojaatchining imzosi bilan tasdiqlash imkoni bo‘lmasa, murojaatni yozgan shaxsning imzosi va to‘liq F.I.O.si ko‘rsatilgan bo‘lishi shart.
Elektron murojaat esa elektron raqamli imzo bilan tasdiqlangan va identifikatsiya qilinadigan elektron hujjat shaklida bo‘lishi lozim. U qonunchilik talablariga mos bo‘lishi kerak.
Jismoniy va yuridik shaxslarning vakillari orqali yuborilgan murojaatlarga vakolatni tasdiqlovchi hujjatlar ilova qilinadi. - Murojaatlarni topshirish muddati odatda belgilanmaydi.
Biroq, ayrim hollarda davlat organining murojaatni ko‘rib chiqish imkoniyatlari, murojaat muallifining huquq va manfaatlarini o‘z vaqtida himoya qilish zarurati yoki qonunda nazarda tutilgan boshqa asoslar bo‘yicha murojaat topshirish muddati belgilanadi.
Tegishli yuqori tashkilotga murojaat yoki shikoyat, odatda, jismoniy yoki yuridik shaxs o‘z huquqlari buzilganligini bilgan paytdan boshlab bir yil ichida topshirilishi lozim.
Agar murojaat topshirish muddati asosli sabablarga ko‘ra o‘tkazib yuborilgan bo‘lsa, murojaatni ko‘rib chiqayotgan davlat organi bu muddatni tiklashi mumkin. - Universitetda jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari bilan ishlash mazkur Nizomga 1-ilovada keltirilgan sxema asosida amalga oshiriladi.
- Universitetda murojaatlar bilan ishlashda ushbu Nizom talablariga muvofiq elektron hujjat aylanish tizimi joriy etilishi mumkin.
II. Murojaatlarni ko‘rib chiqish tartibi
12. Universitetda murojaatlarni qabul qilish, ro‘yxatga olish va ko‘rib chiqish uchun topshirish hamda ularning ko‘rib chiqilishini nazorat qilish murojaatlar bilan ishlash uchun mas’ul bo‘lgan davlat organining strukturaviy bo‘limi yoki mas’ul xodimi tomonidan amalga oshiriladi (keyingi o‘rinlarda — murojaatlar bilan ishlash bo‘limi).
13. Elektron murojaatlar qabul qilingan kunida qog‘ozga chop etilishi, agar ish vaqtidan keyin kelib tushsa — keyingi ish kunida qog‘ozga chiqarilishi shart.
14. Yozma va elektron (chop etilgan) murojaatlar murojaatlar bo‘limida murojaatlar ro‘yxatga olish jurnaliga tegishli yozuvlar kiritish, ushbu Nizomning 2-ilovasiga muvofiq ro‘yxatga olish kartasini to‘ldirish va murojaatning birinchi sahifasining pastki o‘ng burchagiga ro‘yxatga olish muhrini bosish orqali ro‘yxatga olinadi.
Murojaatlar ro‘yxatga olish jurnalida murojaatning ketma-ket raqami, murojaat qilgan shaxsning familiyasi, ismi, otasining ismi, yashash joyi, yuridik shaxs nomi, manzili, murojaat mazmunining qisqacha tavsifi, murojaat kelgan sanasi, murojaat nusxasi yoki murojaatlarning takrorlanish belgisi, nazorat, davlat organining ijrochi sifatida ko‘rsatilgan strukturaviy bo‘limi nomi va ijro sanasi ko‘rsatiladi.
Ro‘yxatga olish muhrida davlat organining rasmiy nomi (agar nomi uzun bo‘lsa, qabul qilingan qisqartirilgan nom yoki qisqartma ko‘rsatilishi mumkin), murojaat qabul qilingan sana va ro‘yxatga olish raqami yoziladi.
Murojaatlar ketma-ket raqamlari har yil boshidan qayta hisoblanadi.
15. Murojaat pochta orqali konvertda qabul qilinganda, konvertda murojaat va ilovalar borligi tekshiriladi.
Agar murojaat yoki uning ilovalari yo‘qligi, shuningdek, konvertda ko‘rsatilgan ilovalar mavjud emasligi aniqlansa, ikki nusxadagi akt tuziladi: biri murojaatlar bo‘limida qoladi, ikkinchisi murojaatchi ko‘rsatilgan manzilga yuboriladi.
Qabul qilingan murojaatlarning konvertlari murojaatchining manzili va murojaat yuborilgan va qabul qilingan vaqtini aniqlash uchun saqlanishi mumkin.
16. Og‘zaki murojaat qilgan shaxslar va yuridik shaxs vakillari murojaatlar bo‘limi rahbari yoki mas’ul xodimi hamda davlat organining boshqa strukturaviy bo‘limlari rahbarlari yoki mas’ul xodimlari tomonidan qabul qilinadi.
Murojaatchining shaxsini tasdiqlovchi hujjatlar tekshirilgandan so‘ng, ushbu Nizomning 2-ilovasiga muvofiq ro‘yxatga olish kartasi to‘ldiriladi. Ro‘yxatga olish kartasi og‘zaki murojaat sifatida ro‘yxatga olinadi.
17. Davlat organiga og‘zaki murojaat qilgan shaxslar va yuridik shaxs vakillarining yozma murojaatlari va boshqa taqdim etgan materiallari 16-bandga muvofiq to‘ldirilgan ro‘yxatga olish kartasiga qo‘shilishi va qabul qilinishi shart.
18. Ro‘yxatga olingan murojaatlar murojaat kelgan kundan boshlab ish kuni tugashidan kechiktirmay davlat organi rahbari, uning o‘rinbosari yoki strukturaviy bo‘lim rahbariga topshiriladi, u murojaat ko‘rib chiqilishi to‘g‘risida ijrochi strukturaviy bo‘lim yoki xodimni ko‘rsatgan holda qaror (buyruq) imzolaydi.
19. Qaror (buyruq) berilganidan keyin bir ish kuni ichida murojaatlar bo‘limi murojaatni ijrochi sifatida belgilangan strukturaviy bo‘lim yoki xodimga imzo evaziga topshiradi.
20. Universitetga kelgan murojaatlar Universitet tomonidan ko‘rib chiqish uchun qabul qilinishi, davlat organining bo‘linmasiga (tashkilotiga) yuborilishi yoki yurisdiktsiyaga muvofiq boshqa davlat organiga yo‘naltirilishi mumkin.
21. Universitet vakolatiga kirmaydigan murojaatlar universitet rektori imzolagan xat bilan murojaat kelgan sanadan boshlab besh kun ichida tegishli organlarga yuboriladi va murojaatchi yozma yoki elektron shaklda xabardor qilinadi.
Boshqa davlat organlariga noto‘g‘ri yuborish yoki qarorlari, harakatlari (harakatsizligi)ga shikoyat qilingan organ yoki mansabdor shaxslarga yuborish taqiqlanadi.
Agar murojaatlarni tegishli organlarga yuborish uchun zarur ma’lumotlar mavjud bo‘lmasa, ular murojaatchilarga sabab ko‘rsatib besh kun ichida qaytariladi.
22. Universitet tomonidan ko‘rib chiqilishi kerak bo‘lgan murojaatlar universitet rektori imzolagan xat yoki buyruq bilan murojaat kelgan sanadan boshlab besh kun ichida yuboriladi va murojaatchiga yozma yoki elektron shaklda xabar beriladi.
23. Murojaatda bir nechta strukturaviy bo‘limlar faoliyatiga oid masalalar bo‘lsa, barchasi ijrochi sifatida ko‘rsatiladi. Ijrochilar orasida birinchi ko‘rsatilgan bo‘lim murojaat ko‘rib chiqilishini boshqa bo‘limlar bilan birgalikda ta’minlaydi.
24. Murojaatni to‘liq, xolis va o‘z vaqtida ko‘rib chiqish uchun qo‘shimcha ma’lumot, guvohnomalar va materiallar zarur bo‘lsa, murojaatni ko‘rib chiqayotgan strukturaviy bo‘lim murojaatchidan, shuningdek universitet vakolatiga kiradigan boshqa davlat organlaridan belgilangan tartibda qo‘shimcha ma’lumot so‘rashi mumkin.
25. Murojaatda joyida o‘rganishni talab qiluvchi holat ko‘rsatilgan bo‘lsa yoki boshqa zarur holatlarda universitet murojaatni joyida ko‘rib chiqilishini ta’minlashi mumkin. Joyida ko‘rib chiqish universitet rektori nomidan yoki uning roziligi bilan amalga oshiriladi.
26. Murojaatni murojaatchi yoki boshqa shaxs ishtirokisiz ko‘rib chiqish imkoni bo‘lmasa, u universitet rasmiysi tomonidan chaqirilishi mumkin. Chaqarilgan murojaatchi kelmasa, universitet rasmiysi murojaat ishtirokisiz ko‘rib chiqilmasligini bildiruvchi javob yuboradi.
27. Murojaatda tadbirkorlik sub’ektlari faoliyatiga oid masalalar bo‘lsa, universitet vakolatiga muvofiq ularning vakillari ishtirok etishi ta’minlanadi.
28. Zarurat bo‘lganda, murojaatlarni ko‘rib chiqishda mutaxassislar jalb qilinishi mumkin.
29. Murojaatlar ko‘rib chiqilgach, universitet tegishli qaror qabul qiladi va uni murojaat qiluvchiga darhol yozma yoki elektron shaklda yetkazadi.
Murojaat rad etilishi to‘g‘risida qaror universitet rektori va prorektorlar tomonidan qabul qilinadi.
Murojaatga berilgan javobda murojaatda ko‘rsatilgan har bir masala bo‘yicha dalillarni inkor etuvchi yoki tasdiqlovchi aniq asoslar (zarur hollarda qonun normalariga havolalar bilan) bo‘lishi lozim.
30. Murojaatga berilgan javob universitet rektori yoki prorektorlar tomonidan imzolanadi.
Javob iloji boricha murojaat tilida beriladi.
31. Agar bir nechta shaxslar yoki yuridik shaxslar birgalikda murojaat qilsa, ular qonunda belgilangan tartibda ko‘rib chiqiladi. Javob birinchi murojaat qiluvchiga yoki so‘ralganda boshqa shaxsga yuboriladi.
32. Murojaat unda ko‘tarilgan barcha masalalar qonun talablariga muvofiq ko‘rib chiqilgan va murojaat qiluvchiga javob berilgan taqdirda ko‘rib chiqilgan hisoblanadi.
Javob yuborilgan kun murojaat ko‘rib chiqilishi yakunlangan kun hisoblanadi va bu haqda murojaatlar bo‘limi ro‘yxatga olish jurnalida va ro‘yxatga olish kartasida qayd qiladi.
Oraliq javoblar bilan yoki to‘liq ko‘rib chiqilmagan murojaatlar ijrodan yoki nazoratdan olinmaydi.
33. Murojaat ko‘rib chiqilayotganda uning nusxasi kelib tushsa, u avvalgi murojaat bilan birga ko‘rib chiqiladi va yagona javob beriladi.
Agar nusxa ko‘rib chiqilgan va javob berilganidan keyin kelib tushsa, davlat organi murojaatchiga yozma ravishda xabar beradi.
34. Nazoratga olingan murojaatni nazorat va ijrodan uning nazoratga olgan rahbari yoki xodimi chiqaradi.
35. Yuqori davlat organi nazoratidagi murojaatlar bo‘yicha universitet yuqori organni ko‘rib chiqish natijalari bilan yozma ravishda xabardor qiladi va murojaat qiluvchiga yuborilgan javob xati nusxasini biriktiradi.
36. Shaxslar va yuridik shaxslar murojaat ko‘rib chiqilishi boshlanishidan oldin yoki ko‘rib chiqish jarayonida murojaatni yozma yoki elektron shaklda qaytarib olish huquqiga ega. Bunday ariza qabul qilinganda murojaat ko‘rib chiqilishi to‘xtatiladi va uch kun ichida davlat organi tomonidan murojaat qiluvchiga xat orqali qaytariladi.
Qaytarib olish arizasi universitetga qonunbuzarliklarni aniqlash va bartaraf etish choralari ko‘rishga to‘sqinlik qilmaydi.
37. Ko‘rib chiqilgan murojaatlar va ularga oid materiallar saqlash murojaatlar bo‘limi belgilagan tartibda amalga oshiriladi.
III. Murojaatlarni ko‘rib chiqish muddati
38. Ariza yoki shikoyat universitet tomonidan qabul qilingan kundan boshlab 15 kun ichida ko‘rib chiqiladi. Agar murojaatni ko‘rib chiqish uchun qo‘shimcha o‘rganish, tekshiruv yoki hujjatlar talab qilinsa, bu muddat bir oygacha uzaytirilishi mumkin.
Ayrim hollarda murojaatlarni ko‘rib chiqish uchun tekshiruv o‘tkazish, qo‘shimcha materiallar so‘rash yoki boshqa choralarni ko‘rish zarur bo‘lsa, murojaatni ko‘rib chiqish muddati universitet rektori tomonidan istisno tariqasida bir oydan oshmagan muddatga uzaytirilishi mumkin. Bu haqda murojaatchiga xabar beriladi.
39. Takliflar universitet tomonidan qabul qilingan kundan boshlab bir oy ichida ko‘rib chiqiladi. Qo‘shimcha o‘rganishni talab qiladigan takliflar bundan mustasno bo‘lib, bunda murojaatchi (jismoniy yoki yuridik shaxs) bu haqda 10 kun ichida yozma ravishda ogohlantiriladi.
40. Ba’zi hollarda universitet rektori yoki prorektorlari murojaatlarni ko‘rib chiqish muddatlarini qisqartirishlari mumkin.
41. Murojaatlar bilan ishlash muddatlari universitetga murojaat kelib tushgan kundan boshlab hisoblanadi. Agar belgilangan muddatning oxirgi kuni dam olish yoki bayram kuniga to‘g‘ri kelsa, u holda muddati keyingi ish kuni hisoblanadi.
IV. Murojaatlarni ko‘rib chiqmasdan qoldirish
42. Quyidagi murojaatlar ko‘rib chiqilmaydi:
- anonim murojaatlar;
- jismoniy va yuridik shaxslarning vakillari tomonidan taqdim etilgan, ammo vakolatni tasdiqlovchi hujjatlar ilova qilinmagan murojaatlar;
- amaldagi qonunchilikda belgilangan boshqa talablarga javob bermaydigan murojaatlar.
43. Murojaatni anonim deb tan olish murojaatlar bilan ishlash bo‘yicha bo‘lim yoki murojaatni ko‘rib chiqayotgan tegishli strukturaviy bo‘linma tomonidan amalga oshiriladi.
Murojaat anonim deb topilgan taqdirda, bu haqda asosli xulosa tuziladi. Ushbu xulosada murojaatni anonim deb topish asoslari ko‘rsatiladi. Murojaatni anonim deb topish to‘g‘risidagi xulosa murojaatlar bilan ishlash bo‘limi rahbari yoki tegishli strukturaviy bo‘linma rahbari tomonidan tasdiqlanadi.
Universitetning “ishonch telefoni” orqali kelib tushgan murojaatlar ham, qonunchilik va ushbu Nizom talablari asosida, anonim deb topilishi mumkin.
Anonim deb topilgan murojaatlar, xulosa tasdiqlangan vaqtdan boshlab, nazorat va ijrodan chiqariladi.
44. Jismoniy va yuridik shaxslarning vakillari orqali taqdim etilgan murojaatlar qabul qilinganida, murojaatlar bilan ishlash bo‘limi yoki tegishli strukturaviy bo‘linma vakolatni tasdiqlovchi hujjatlarning mavjudligini tekshiradi.
Agar murojaatda vakilning vakolatini tasdiqlovchi hujjatlar mavjud bo‘lmasa, bu haqda asoslangan xulosa tuziladi va murojaatlar bo‘limi boshlig‘i yoki tegishli bo‘linma rahbari tomonidan tasdiqlanadi.
Vakolatni tasdiqlovchi hujjatlar mavjud emasligi haqida xulosa tasdiqlangan paytdan boshlab, ushbu murojaat ko‘rib chiqilmaydi va bu haqida murojaatchiga yozma ravishda xabar beriladi.
V. Jismoniy shaxslar va yuridik shaxslar vakillarini qabul qilishni tashkil etish
45. Universitetda jismoniy shaxslar va yuridik shaxslar vakillarini belgilangan кун ва соатларда қабул қилиш ташкил этилади.
Jismoniy va yuridik shaxslar vakillarini qabul qilish universitet rektori ёки prorektorlar tomonidan amalga oshiriladi.
46. Jismoniy va yuridik shaxslar vakillarini qabul qilish rektori tomonidan tasdiqlangan jadval asosida amalga oshiriladi.
Qabul jarayonlari uchun universitetda alohida xona ajratiladi.
47. Qabul qilish jadvali, qabul vaqti, joyi ва tartibi haqidagi ma’lumotlar universitetning rasmiy veb-saytida e’lon qilinadi, bino ichidagi axborot stendlariga joylashtiriladi ёки boshqa texnik vositalar orqali ma’lum qilinadi.
Og‘zaki murojaat qilinayotgan hollarda, jismoniy shaxs shaxsini tasdiqlovchi hujjatni, yuridik shaxs vakili esa vakolatini tasdiqlovchi hujjat va shaxsini tasdiqlovchi hujjatni taqdim etishi kerak.
48. Jismoniy va yuridik shaxslar vakillarini qabul qilishni tashkil etish, ularni ro‘yxatga olish va qabul bilan bog‘liq boshqa ishlarni murojaatlar bilan ishlash bo‘yicha bo‘lim amalga oshiradi.
49. Qabul jarayonlari murojaatlar bo‘yicha bo‘lim xodimlari ёки tegishli strukturaviy bo‘linma vakillari ishtirokida o‘tkaziladi.
50. Universitet rektorining topshirig‘iga binoan boshqa xodimlar ham jismoniy ва yuridik shaxslar vakillarini qabul qilish jarayoniga jalb qilinishi mumkin.
51. Agar jismoniy ёки yuridik shaxs vakillarini shaxsan qabul qilish jarayonida murojaatda ko‘tarilgan masalalarni hal etish universitet vakolatiga kirmasligi aniqlansa, ularga ushbu masalalarni ko‘rib chiqish bo‘yicha qaysi tashkilotga murojaat qilishlari kerakligi aytiladi.
Talab qilingan taqdirda, bu borada yozma ma’lumot ham beriladi.
52. Universitet rektori ёки prorektorlar tomonidan sayyor shaxsiy qabullar tashkil etilishi mumkin.
53. Sayyor qabullarda murojaatlar bilan ishlash bo‘yicha bo‘lim boshlig‘i ва boshqa mas’ul xodimlar ishtirok etishi mumkin.
54. Sayyor qabullar universitet rektori tomonidan tasdiqlangan jadval asosida amalga oshiriladi.
Zarurat tug‘ilganda, jadvalda ko‘zda tutilmagan sayyor qabullar ham o‘tkazilishi mumkin.
55. Sayyor qabullar o‘tkazilish vaqti, joyi ва oldindan ro‘yxatdan o‘tish tartibi haqida ma’lumotlar ushbu Nizomning 47-bandida belgilangan tartibda e’lon qilinadi, shuningdek, mahalliy ommaviy axborot vositalarida ham e’lon qilinadi.
56. Sayyor qabullarda og‘zaki ko‘rinishda qilingan murojaatlar ushbu Nizomning 16-bandiga muvofiq rasmiylashtiriladi ва ro‘yxatga olinadi hamda belgilangan tartibda ko‘rib chiqiladi.
VI. Jismoniy va yuridik shaxslarning huquqlari hamda murojaatlarni ko‘rib chiqishdagi davlat organlarining majburiyatlari
57. Universitet tomonidan murojaat ko‘rib chiqilayotganda, jismoniy yoki yuridik shaxs quyidagi huquqlarga ega:
- murojaat ko‘rib chiqilishi jarayoni haqida ma’lumot olish;
- shaxsan dalillarni keltirish va tushuntirishlar berish;
- murojaatni o‘rganish bo‘yicha to‘plangan materiallar va uning ko‘rib chiqilishi natijalari bilan tanishish;
- qo‘shimcha materiallar taqdim etish yoki boshqa organlardan ularni so‘rab olishni talab qilish;
- yurist (advokat) yordamidan foydalanish.
Shuningdek, jismoniy va yuridik shaxslar murojaatlarni ko‘rib chiqishda amaldagi qonunchilikka muvofiq boshqa huquqlardan ham foydalanadilar.
58. Universitetda murojaatni ko‘rib chiqayotgan mansabdor yoki boshqa vakolatli shaxslar quyidagi majburiyatlarga ega:
- jismoniy va yuridik shaxslarga ularning huquq, erkinlik va qonuniy manfaatlariga ta’sir qiluvchi hujjatlar, qarorlar va boshqa materiallar bilan tanishish imkoniyatini taqdim etish (agar bu materiallarda davlat siri yoki qonun bilan himoyalangan boshqa sirlar mavjud bo‘lmasa va bu holat shaxs, jamiyat yoki davlat manfaatlariga zarar yetkazmasa);
- murojaatni ko‘rib chiqish natijasida qabul qilingan qarorning ijrosini nazorat qilish, hamda agar murojaatchining huquq va erkinliklari buzilishi oqibatida moddiy yoki ma’naviy zarar yetkazilgan bo‘lsa, bunday zararlarni qonuniy tartibda qoplash choralarini ko‘rish;
- murojaat ko‘rib chiqilgach, darhol uning natijalari va qabul qilingan qaror haqida murojaatchiga yozma yoki elektron shaklda xabar berish.
VII. Murojaatlarni ko‘rib chiqishni monitoring qilish, ularni yig‘ish va tahlil qilish
59. Murojaatlar bilan ishlash bo‘limi tarkibiy bo‘linmalar tomonidan murojaatlarning ko‘rib chiqilishi ustidan doimiy monitoring olib boradi, ularning o‘z vaqtida va belgilangan tartibda ko‘rib chiqilishini ta’minlash choralari ko‘riladi.
Murojaatlar bilan ishlash bo‘limi tarkibiy bo‘linmalar tomonidan murojaatlarni ko‘rib chiqish muddatlari va tartibining buzilishi holatlari haqida darhol universitet rektoriga xabar beradi.
Monitoring natijalariga ko‘ra, murojaatlar bilan ishlash bo‘limi universitet rektoriga murojaatlarni ko‘rib chiqish holati bo‘yicha har oyda axborot taqdim etadi, zarur hollarda mavjud kamchiliklarni bartaraf etish va murojaatlar to‘g‘risidagi qonunchilikni buzgan davlat organi xodimlariga nisbatan javobgarlik choralarini qo‘llash bo‘yicha takliflar kiritadi.
60. Universitet tomonidan har chorakda murojaatlarni umumlashtirish va tahlil qilish ishlari olib boriladi. Bu — jismoniy va yuridik shaxslarning, shuningdek jamiyat va davlat manfaatlarining buzilishiga olib keluvchi sabablarni aniqlash va ularni bartaraf etishga qaratilgan.
Tahlil natijalari asosida murojaatlar bilan ishlash bo‘yicha bo‘lim yoki tarkibiy bo‘linma universitet rektoriga murojaatlarni ko‘rib chiqishda qonuniylikni ta’minlash, samaradorlikni oshirish, jismoniy va yuridik shaxslarning huquq, erkinlik va qonuniy manfaatlari, shuningdek jamiyat va davlat manfaatlarini buzilishiga sabab bo‘layotgan holatlarni bartaraf etish, shuningdek qonunchilikni takomillashtirish yuzasidan takliflar kiritadi.
VIII. Liability for Violation of Deadlines and Procedures for Consideration of Appeals
61. Jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlarini qabul qilishdan yoki ko‘rib chiqishdan noqonuniy ravishda bosh tortish, asosli sabablar bo‘lmagan holda ularni ko‘rib chiqish muddatlarini buzish, murojaatga yozma yoki elektron shaklda javob yubormaslik, jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari to‘g‘risidagi qonunchilikka zid qaror qabul qilish, ularning buzilgan huquqlarini tiklamaslik, murojaat asosida qabul qilingan qarorni ijro etmaslik, shaxsning shaxsiy hayoti yoki yuridik shaxs faoliyati to‘g‘risidagi ma’lumotlarni ularning roziligisiz oshkor etish, shuningdek shaxsning murojaati yoki bildirgan fikri va murojaati uchun uni tazyiq ostiga olish — jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari to‘g‘risidagi qonunchilikni boshqa buzish holatlari — amaldagi qonunchilikka muvofiq javobgarlikka sabab bo‘ladi.
62. Qonun va ushbu Nizom talablari bajarilishini ta’minlash universitet rektori, prorektorlar, murojaatlar bilan ishlash bo‘limi rahbarlari hamda tegishli tarkibiy bo‘linmalar zimmasiga yuklatiladi.
Ilova 1
Andijon Davlat Universitetida Jismoniy va Yuridik Shaxslardan Kelgan Murojaatlarni Ko‘rib Chiqish Tartibi To‘g‘risidagi Namuna Nizomiga
SXEMA
Andijon Davlat Universitetida Jismoniy va Yuridik Shaxslardan Kelgan Murojaatlarni Ko‘rib Chiqish Tartibi Bo‘yicha
* Murojaatlar shuningdek, universitetga yuqori davlat organlari yoki boshqa tegishli davlat organlari orqali ham kelib tushishi mumkin. Zarur hollarda fuqarolarning murojaatlarini ko‘rib chiqish yuqori davlat organining nazorati ostida bo‘ladi.
Ilova 2
Andijon Davlat Universitetida jismoniy va yuridik shaxslardan kelib tushgan murojaatlarni ko‘rib chiqish tartibi bo‘yicha namunaviy nizomga
(Bosh Qism)
JISMNIY VA YURIDIK SHAXSLARNING MUROJAATLARINI RO‘YXATGA OLISH KARTASI
|
Seriya raqami: |
Savol: |
|||
|
Murojaatchi: |
||||
|
Manzil: |
||||
|
Murojaat kelib tushgan sana: |
Murojaatchilar soni: |
|||
|
Murojaat shakli: |
Sahifalar soni: |
|||
|
Qabul qilish shakli: |
Nusxa/takroriy: |
|||
|
Murojaat turi: |
Oldingi murojaat sanasi va raqami: |
|||
|
Nazorat turi: |
|
|||
|
Murojaatning qisqacha mazmuni: |
||||
|
Qarorni (ko‘rsatmani) imzolagan shaxs: |
||||
|
Rahbar qarori (ko‘rsatma): |
Bajartirish muddati: |
|||
|
Tuzilma bo‘limi: |
Bajarguchi: |
|||
|
|
||||
|
Statusi ko‘rib chiqilishi |
||||
|
Yuborilgan sana |
Yuborilgan (kimga) |
Javob xati raqami va sanasi |
||
|
|
|
|
||
|
Muddatni uzaytirish: |
Kim tomonidan: (imzo) |
|||
|
Javob xati qabul qilingan sana: |
|
|||
|
Ko‘rib chiqish natijalari bo‘yicha qisqacha mazmuni: |
||||
|
Nazoratdan chiqarildi (kim tomonidan): |
Bajargan shaxsning imzosi
Bajarilgan sana: |
|||
|
Murojaatni koʻrib chiqish muddati buzilgani toʻgʻrisida qayd: |
||||
