Flag LogoGerb LogoSound Logo
ADU Logo
Zahiriddin Muhammad Bobur nomidagi Andijon davlat universiteti

Murojaatlar bilan ishlash, nazorat va monitoring bo‘limi

Emblem background

KARIMBERDIYEV AKMALJON AZIMJON O`G`LI

Telefon:

+998934110607

Email:

akmaljonkarimberdiyev@mail.ru

KARIMBERDIYEV AKMALJON AZIMJON O`G`LI

Murojaatlar bilan ishlash, nazorat va monitoring bo‘limi

Andijon davlat universiteti «Ichki nazorat va monitoring» bo‘limi Kadrlar tayyorlash milliy dasturida belgilangan vazifalarning bajarilishi, o‘quv-ta’lim jarayonida me’yoriy hujjatlar va uslubiy ko‘rsatmalarning ijro etilishini, shuningdek, universitet bo‘yicha buyruqlar va qarorlarning o‘z vaqtida bajarilishini nazorat qilish maqsadida tashkil etilgan. «Ichki nazorat va monitoring» bo‘limi o‘z faoliyatini O‘zbekiston Respublikasi Oliy Ta’lim, Fan va Innovatsiyalar Vazirligi 2001 yil 29-avgust 207-sonli buyrug‘i bilan tasdiqlangan «Oliy ta’lim ichki inspeksiya va Kadrlar tayyorlash Milliy dasturini ro‘yobga chiqarishning monitoringi»ni amalga oshirish to‘g‘risidagi Nizom, Andijon davlat universiteti Ustavi va bo‘lim Nizomiga muvofiq amalga oshiradi. Bo‘lim universitetda Kadrlar tayyorlash Milliy dasturini hayotga tadbiq etish monitoringini amalga oshiradi, o‘quv, o‘quv-uslubiy, ma’naviy, ma’rifiy va tarbiyaviy, ilmiy-tadqiqot, ijro etish intizomi, kadrlar malakasini oshirish va qayta tayyorlash, hay’at va ilmiy kengash qarorlari, vazirlik, agentlik va universitet bo‘yicha buyruqlarning hamda ta’lim sohasidagi me’yoriy hujjatlarning bajarilishini nazorat qiladi. Ichki nazorat va monitoring bo‘limi o‘z faoliyatida bevosita rektorga bo‘ysunadi.

 

Ichki nazorat va monitoring bo‘limining asosiy vazifalari: 

  • universitetda O‘zbekiston Respublikasining oliy ta’limga oid qonunlari, vazirlikning Hay’at qarori, buyruqlari va boshqa hujjatlarini, shuningdek universitet ichki buyruqlari va qarorlarining bajarilish monitoringini olib borish;
  • universitet professor-o‘qituvchilar va o‘quv-yordamchi hodimlar tarkibi ichki inspeksiyasini tashkil qilish va o‘tkazish;
  • kadrlar tayyorlash sifati va ta’lim oluvchilarning yuksak tayyorgarlik darajasiga nisbatan qo‘yiladigan zarur talablarni belgilab beruvchi davlat ta’lim standartlariga va boshqa me’yoriy hujjatlarga amal qilinish nazoratini va monitoringini olib borish;
  • universitetda ta’lim standartlarini joriy etish masalalari bo‘yicha filiallar, fakultetlar, kafedralar va boshqa tarkibiy blinmalarga amaliy va uslubiy yordam ko‘rsatish;
  • universitetni boshqarish organlariga ta’lim jarayonini isloh qilish va takomillashtirish bo‘yicha tahliliy materiallar va takliflar tayyorlash;
  • universitet bo‘yicha buyruqlar ijrosi nazoratini olib borish;
  • universitet va uning filiallarida o‘quv jarayonini tahlil qilish asosida aniqlangan kamchiliklarni bartaraf etish bo‘yicha bo‘linmalarga amaliy va uslubiy yordam ko‘rsatish;
  • professor-o‘qituvchilar faoliyatini baholashning reyting usullarining tadbiq etilishini amalga oshirishda ishtirok etish.
  • kamchiliklar va muammolarni bartaraf va xal qilish bo‘yicha aniq takliflarni universitet rahbariyatiga taqdim etish.
  • universitet va unga tegishli ta’lim muassasalarida (filiallar, litseylar va boshqalar) ta’lim standartlariga hamda ta’limga oid me’yoriy hujjatlarga amal qilinishini tekshirish;
  • universitetda va unga tegishli ta’lim muassasalarida bo‘ladigan barcha turdagi kengash ishlarida ishtirok etish;
  • o‘quv yurti faoliyati bo‘yicha filiallar, fakultetlar, kafedralar va boshqa tarkibiy bo‘linmalardan o‘z hizmat vazifalarini bajarish uchun kerakli hujjatlarni talab qilish va masalaga oid mutaxassislarni jalb qilish;
  • kurs loyihasi (ishlari)ni, bitiruv malakaviy ishlarni hamda magistrlik dissertatsiyasini himoya qilish, davlat atestatsiyalarining o‘tkazilishini hamda barcha turdagi nazariy va amaliy mashg‘ulotlarni ko‘rib chiqish;
  • o‘z huquqi doirasidagi masalalarni joylarda o‘rganish uchun belgilangan tartibda universitetning malakaviy professor-o‘qituvchilari va xodimlarni jalb qilgan holda guruhlar tuzish.

 

QONUNCHILIKDAGI YANGILIKLAR

 

O‘ZBЕKISTON RЕSPUBLIKASI VAZIRLAR MAHKAMASINING QARORI

16.01.2025 y.

N 14

OLIY TA’LIM TIZIMIDA

DUAL TA’LIMNI TASHKIL ETISH

CHORA-TADBIRLARI TO‘G‘RISIDA

 

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Kambag‘allikni qisqartirishda tadbirkorlik subyektlari bilan o‘zaro manfaatli hamkorlik o‘rnatishga qaratilgan chora-tadbirlar to‘g‘risida” 2023 yil 12 iyundagi PF-93-son Farmoni hamda “Chirchiq shahrida qishloq xo‘jaligi mashinasozligi klasterini tashkil etishni yanada jadallashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2022 yil 28 iyuldagi PQ-335-son qarori (қарори) 

Dual ta’lim – nazariy qismi oliy ta’lim tashkilotida, amaliy qismi esa korxonada (ish joyida) o‘tkaziladigan ta’lim jarayoni;

Dual ta’lim dasturi – oliy ta’lim tashkiloti va korxonada talabaning muayyan ta’lim yo‘nalishi (mutaxassislik) bo‘yicha bilim olishi hamda uning kasbiy bilim va ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan o‘quv rejasi, o‘quv dastur (modul)lari, o‘quv va ishlab chiqarish amaliyoti dasturlaridan iborat hujjatlar to‘plami;

Dual ta’lim asosida o‘qitish – talabalar o‘quv mashg‘ulotlarini bir haftada, qoida tariqasida, kamida ikki kun ta’lim dasturining nazariy qismini oliy ta’lim tashkilotida, qolgan kunlari ishlab chiqarish bilan bog‘liq amaliy qismlarini korxonada o‘tkazishlarini nazarda tutuvchi o‘qitish usuli;

 Kasb egasi dual ta’lim tizimi – nazariy qismi oliy ta’lim tashkilotida, amaliy qismi esa yo‘llanma asosida ish joyida o‘tkaziladigan hamda korxona tomonidan ish haqi to‘lanadigan ta’lim jarayoni;

O‘quv rejasi – o‘quv jarayonining barcha tarkibiy qismlari va o‘qitiladigan o‘quv fanlarining soatlari miqdori, ketma-ketligi, o‘quv jarayoni jadvali va tinglovchilarni attestatsiyadan o‘tkazish muddatlarini belgilaydigan hujjat;

Korxona (tashkilot) – oliy ta’lim tashkiloti bilan dual ta’lim asosida kadrlar tayyorlash bo‘yicha shartnoma tuzgan yuridik shaxs;

Ish joyi – dual ta’limda talabaga korxonaning ichki tartib-qoidalari, tegishli vazifalari hamda ta’lim dasturlariga muvofiq amaliy ko‘nikma va malakalarni egallash uchun belgilangan ish o‘rni;

Amaliyot rahbari (ustoz) – ta’lim jarayonining ishlab chiqarish bilan bog‘liq amaliy qismini o‘tkazish uchun korxona tomonidan talaba(lar)ga biriktirilgan mas’ul xodim;

Shartnoma – korxona, oliy ta’lim tashkiloti va talaba o‘rtasida dual ta’limni amalga oshirish uchun tuzilgan uch tomonlama bitim.

Dual ta’lim shakli bo‘yicha tahsil olayotgan talaba biriktirilgan korxona faoliyati tugatilganda dual ta’lim shakli bo‘yicha talabaning o‘qishini davom ettirish yuzasidan boshqa korxona bilan shartnoma imzolanishi yoki talabaning o‘qishi mos ta’lim yo‘nalishi (mutaxassislik) bo‘yicha kunduzgi, kechki, sirtqi yoki masofaviy ta’lim shakliga o‘tkazilishi mumkin.

Qolgan holatlarda talabalar o‘qishi belgilangan tartibga muvofiq ko‘chiriladi.

 

 

O‘ZBЕKISTON RЕSPUBLIKASI VAZIRLAR MAHKAMASINING QARORI

10.03.2025 y.

N 149

OLIY TA’LIM TASHKILOTLARIDA

TALABALARGA GRANTLARNI TAQDIM ETISH VA

QAYTA TAQSIMLASH TARTIBI TO‘G‘RISIDAGI

NIZOMNI TASDIQLASH HAQIDA

 

Ta’lim grantini tabaqalashtirilgan tarzda qayta taqsimlash natijasiga ko‘ra ta’lim grantini oluvchi talabalar ro‘yxatini oliy ta’lim tashkiloti kengashining qarori bilan tasdiqlash. ta’lim grantlarini iqtidorga yo‘naltirish, grant kvotalarining taqsimlanishida raqobat muhitini yaratish va yoshlarni ijtimoiy qo‘llab-quvvatlash maqsadida :

Ta’lim grantini ikkinchi va undan yuqori kurs talabalari uchun ularning sonidan kelib chiqib, oliy ta’lim tashkiloti rektori (direktori) tomonidan to‘liq ta’lim granti va to‘liq bo‘lmagan ta’lim grantiga ajratish hamda tabaqalashtirilgan tarzda qayta taqsimlash;

Ta’lim grantini har o‘quv yili yakunlangandan so‘ng bakalavriat ta’lim yo‘nalishi (magistratura mutaxassisligi), ta’lim tili va kurslar kesimida tabaqalashtirilgan tarzda alohida qayta taqsimlash amalga oshiriladi.

 

Nizomda quyidagi tushunchalardan foydalaniladi:


        Akademik o‘zlashtirish ko‘rsatkichini aniqlash bo‘yicha komissiya – ta’lim grantiga talabgorlarning akademik o‘zlashtirish ko‘rsatkichlarini aniqlash uchun oliy ta’lim tashkiloti rektori (direktori) tomonidan o‘quv ishlari bo‘yicha prorektor (direktor o‘rinbosari) raisligida 9 nafardan kam bo‘lmagan tarkibda tuziladigan komissiya;

Ijtimoiy faollikni aniqlash bo‘yicha komissiya – ta’lim grantiga talabgorlarning ijtimoiy faolligini aniqlash uchun oliy ta’lim tashkiloti rektori (direktori) tomonidan yoshlar masalalari va ma’naviy-ma’rifiy ishlar bo‘yicha prorektor (direktor o‘rinbosari) raisligida 9 nafardan kam bo‘lmagan tarkibda tuziladigan komissiya;

Maxsus komissiya – Akademik o‘zlashtirish ko‘rsatkichini aniqlash bo‘yicha komissiya hamda Ijtimoiy faollikni aniqlash bo‘yicha komissiya tomonidan taqdim etilgan natijalarni umumlashtirib, ko‘rib chiqish uchun oliy ta’lim tashkiloti rektori (direktori) raisligida 9 nafardan kam bo‘lmagan tarkibda tashkil etiladigan komissiya;

Ta’lim grantining bazaviy soni – oliy ta’lim tashkilotining tegishli bakalavriat ta’lim yo‘nalishiga (magistratura mutaxassisligiga) kirish imtihonlari natijasiga ko‘ra davlat granti asosida 1-kursga talabalikka tavsiya etilgan abituriyentlar soniga teng grant o‘rni;

Ta’lim grantiga talabgor – oliy ta’lim tashkilotining ta’lim granti ajratilgan bakalavriat ta’lim yo‘nalishi (magistratura mutaxassisligi) bo‘yicha ikkinchi va undan keyingi kurslarda tahsil olayotgan, ta’lim grantini qayta taqsimlashda ishtirok etish istagini bildirgan talaba;

To‘liq ta’lim granti – bir o‘quv yili uchun berilib, o‘qitish xarajati Davlat budjetidan to‘liq qoplab beriladigan va umumiy tartibdagi stipendiya bilan ta’minlanadigan ta’lim granti;

To‘liq bo‘lmagan ta’lim granti – bir o‘quv yili uchun berilib, to‘lov-kontrakt summasining 50 foizi Davlat budjetidan qoplab beriladigan va umumiy tartibdagi stipendiya bilan ta’minlanmaydigan ta’lim granti;

GPA (Grade Point Average) – ta’lim oluvchining dastur bo‘yicha o‘zlashtirgan ballarining o‘rtacha qiymati;

Qo‘shimcha davlat granti – oliy ta’lim tashkilotlarining bakalavriat ta’lim yo‘nalishlarida muayyan o‘quv yili yakuni bo‘yicha GPA ko‘rsatkichi 4 va undan yuqori bo‘lgan, Ijtimoiy himoya milliy agentligi hamda Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi tomonidan belgilanadigan toifadagi talabalarning (keyingi o‘rinlarda – belgilangan toifadagi talabalar) navbatdagi o‘quv yili uchun o‘qitish xarajati Davlat budjetidan to‘liq qoplab beriladigan va umumiy tartibdagi stipendiya bilan ta’minlanadigan grant;

Oliy ta’lim tashkiloti granti – moliyaviy mustaqillik berilgan oliy ta’lim tashkilotlari tomonidan ularda bakalavriat ta’lim yo‘nalishlari bo‘yicha tahsil oluvchi belgilangan toifadagi talabalarning GPA ko‘rsatkichi 3,3 dan 4 gacha bo‘lganda, ularning navbatdagi o‘quv yili uchun belgilangan to‘lov-kontrakt summasining 20 foizdan 80 foizgacha bo‘lgan qismini ushbu oliy ta’lim tashkilotining budjetdan tashqari mablag‘lari hisobidan qoplanadigan grant.

 

3. Ushbu Nizom qabul jarayonlari hamda qabul parametrlarini shakllantirish va belgilash alohida qonunchilik hujjatlariga muvofiq tartibga solinadigan oliy ta’lim tashkilotlariga nisbatan tatbiq etilmaydi.

4. Ta’lim granti soni ikkinchi va undan keyingi kurslar uchun bakalavriat ta’lim yo‘nalishi (magistratura mutaxassisligi), ta’lim tili va kurslar kesimida talabalar sonidan kelib chiqib, oliy ta’lim tashkiloti rektori (direktori) tomonidan to‘liq ta’lim granti va to‘liq bo‘lmagan ta’lim grantiga ajratiladi. Bunda:

To‘liq ta’lim granti – ta’lim granti bazaviy sonining 50 foizidan kam bo‘lmagan miqdorda;

To‘liq bo‘lmagan ta’lim granti – ta’lim granti bazaviy sonining to‘liq ta’lim grantidan qolgan qismining ikki baravari miqdorida belgilanadi.

To‘liq va to‘liq bo‘lmagan ta’lim grantlarining o‘zaro nisbati o‘quv yili yakunlanishidan kamida olti oy oldin oliy ta’lim tashkilotining rasmiy veb-saytida e’lon qilinadi.

5. Ta’lim grantlari o‘quv yili yakunlangandan so‘ng bakalavriat ta’lim yo‘nalishi (magistratura mutaxassisligi), ta’lim tili va kurslar kesimida tabaqalashtirilgan tarzda alohida qayta taqsimlanadi.

Ta’lim grantlarini tabaqalashtirilgan tarzda qayta taqsimlash jarayoni bosqichlarining aniq muddatlari o‘quv yilining davomiyligidan kelib chiqib, oliy ta’lim tashkiloti rektori (direktori) tomonidan belgilanadi va o‘quv yili yakunlangunga qadar e’lon qilinadi.

         6. Akademik o‘zlashtirish ko‘rsatkichini aniqlash bo‘yicha komissiya, Ijtimoiy faollikni aniqlash bo‘yicha komissiya hamda Maxsus komissiya tarkibiga jamoatchilik vakillari ham jalb qilinadi.

         7. Ta’lim granti asosida tahsil olgan talabalarning grant o‘rni ta’lim grantini tabaqalashtirilgan tarzda qayta taqsimlashda quyidagi holatlarda inobatga olinmaydi:

  • Qonunchilik hujjatlariga muvofiq o‘qishi davlat granti asosida tiklanishi mumkin bo‘lgan talabalar chetlashtirilganda;
  • Talaba belgilangan tartibda akademik ta’til olganda;
  • Talaba akademik mobillik dasturlari asosida hamkor oliy ta’lim tashkilotida tahsil olish uchun bir o‘quv yilidan ko‘p bo‘lmagan muddatga ketganda.
  • Ushbu bandda ko‘rsatilgan toifaga kiruvchi talabalar belgilangan tartibda va muddatlarda o‘qishni davom ettirish uchun qaytganda, navbatdagi ta’lim grantlarini tabaqalashtirilgan tarzda qayta taqsimlashda ishtirok etishi mumkin.

 

 

2025-yilning yanvar iyun oylarida kelib tushgan murojaatlar to‘g‘risida ma’lumot va hisobotlar

 

II-chorak hisobot

 

II-chorak ma`lumot